Sistem de management al conformității Messer
Preambul
Cu Messer Compliance Management System (Messer CMS) am implementat un concept organizațional care descrie sistemul de valori Messer și definește implementarea lui practică și responsabilitățile aferente. Conceptul organizatoric are ca scop prevenirea încălcărilor Codului Messer în prealabil. Reprezintă un cadru obligatoriu pentru tratarea conflictelor de interese și conformitatea cu legile aplicabile, prevederile de reglementare și reglementările inter-companii și interne în toate domeniile de afaceri Messer.Messer CMS este susținut de un angajament clar din partea consiliului de administrație, a managerilor. iar cei responsabili de management servesc ca un instrument pentru a crea încredere cu clienții noștri, partenerii, angajații, precum și concurenții noștri, publicul și mass-media.
Codul Messer
Consiliul de administrație al Messer SE & Co. KGaA a rezumat principiile conceptului organizațional într-un set de reguli („Codul Messer”). Codul Messer reprezintă guvernanța corporativă activă și este menit să servească drept ghid pentru toți angajații în munca lor de zi cu zi, ținând cont de filozofia corporativă Messer. Directorii generali trebuie să ia măsurile adecvate pentru a se asigura că toți angajații au acces liber la Codul Messer și sunt informați despre unde și cum poate fi vizualizat Codul Messer.
Codul de conduită Messer este documentul central al Codului Messer. Acesta este completat și fundamentat de Ghidul grupului, precum și de alte ghiduri, manuale și alte reglementări interne aplicabile la nivel local sau la nivel de grup. Codul Messer ia în considerare rezultatele analizelor periodice ale riscurilor pentru a determina riscurile specifice la care compania este expusă în mod fundamental.
Cea mai importantă resursă a noastră pentru atingerea obiectivelor noastre corporative este competența profesională și spiritul antreprenorial al angajaților noștri. Apreciem angajamentul și pasiunea cu care angajații contribuie la succesul companiei. Atunci când își desfășoară activitatea, angajații trebuie să respecte legile și regulile Codului Messer care li se aplică.
Codul de conduită pentru parteneri de afaceri
În plus față de Codul de conduită general obligatoriu, care se adresează tuturor angajaților, Codul de conduită pentru parteneri de afaceri se aplică relațiilor de afaceri ale Messer. Acesta se concentrează pe standardele recunoscute la nivel internațional în domeniile drepturilor omului, standardelor muncii, protecției mediului și anticorupție (ESG) și descrie astfel cerințele și principiile de integritate dintre Messer și partenerii noștri de afaceri.
Ofițeri de conformitate
Consiliul executiv al Messer SE & Co. KGaA este responsabil pentru monitorizarea Sistemului de management al conformității Messer. Acest concept organizațional este obligatoriu pentru toți managerii, managerii și angajații Messer.
Directorii generali sunt responsabili de implementarea acestui concept organizatoric în propria companie națională și de asigurarea respectării acestuia, ținând cont de reglementările legale aplicabile. Consiliul de administrație al Messer SE & Co. KGaA a numit un Chief Compliance Officer (CCO) pentru a sprijini directorii generali și organele de supraveghere. În plus, există și ofițerii de conformare a statului (LCO) numiți de managerii regionali în coordonare cu managerii de stat respectivi. Grupul de ofițeri de conformitate este completat de șefii de departament central din biroul corporativ ca așa-numiții ofițeri de conformitate (subject-related compliance officers) (BCO). Comitetul executiv al Messer SE & Co. KGaA a definit sarcinile, drepturile și obligațiile ofițerilor de conformitate într-un ghid pentru ofițerii de conformitate.
Directorii generali, directorii executivi, CCO, LCO și BCO au o funcție de model. Se așteaptă ca aceștia să aibă un nivel ridicat de competență socială și etică. Directorii și managerii trebuie să-și alinieze acțiunile cu organizarea, conducerea, comunicarea, selecția, supravegherea și îndrumarea adecvate. În plus, se angajează să protejeze clienții, angajații și mediul. În acest context, angajamentul lor clar pentru afaceri curate, conforme din punct de vedere legal este la fel de esențial ca prevenirea și pedepsirea practicilor ilegale.
Analiza riscurilor
Potențialele puncte slabe din cadrul Messer au fost definite printr-o analiză de risc detaliată care a implicat toate companiile naționale și departamentele centrale.
Program de formare
Pe lângă instruirea față în față, pot fi organizate webinarii și sesiuni de e-learning pe teme selectate legate de Codul Messer. Direcțiile centrale de specialitate și departamentele locale de conducere și de specialitate determină în general conținutul instruirii și angajații care urmează să fie instruiți. Veți fi responsabil pentru proiectarea și implementarea cursurilor de formare, susținute de furnizori externi de servicii, dacă este necesar, și asigurarea faptului că acestea sunt documentate corespunzător. Consiliul de administrație al Messer SE & Co. KGaA poate specifica cursurile de formare și conținutul de formare, precum și grupul de angajați față de care sunt responsabili.
Raportare și audit
Prin ghidurile de grup, statutele în mare măsură standardizate, regulile de procedură pentru conducerea companiilor (naționale), regulamentele de semnătură care urmează principiul controlului dublu și specificațiile individuale din departamentele centrale sunt supuse diverselor aspecte. la un proces de aprobare definit.și raportare.
În plus, subiectele sunt discutate și convenite în cadrul întâlnirilor regulate la nivel local sau regional sau în cadrul întâlnirilor departamentale, iar experiența și informațiile sunt schimbate și raportate.
Fluxurile esențiale ale procesului la Messer sunt definite și adesea certificate (de exemplu, ISO, GMP).
Pentru a respecta Codul Messer se folosesc structurile organizatorice existente. Direcțiile de specialitate individuale, managerii regionali și organele de conducere sunt direct responsabile. Aceasta asigură implementarea responsabilă și respectarea Codului Messer pentru domeniul respectiv de responsabilitate.
La intervale regulate, Auditul Intern, susținut de Corporate Legal și Corporate Compliance, efectuează audituri de mai multe zile în toate companiile naționale. Aspectele relevante pentru Codul Messer (de exemplu, statute, reguli de procedură, regulamente de semnătură, cursuri de formare desfășurate, conformitatea cu raportarea etc.) fac, de asemenea, obiectul unei examinări mai detaliate. De asemenea, departamentele individuale efectuează audituri detaliate (de exemplu, SHEQ, Medical, IT). Constatările și sugestiile de îmbunătățire sunt înregistrate într-un raport care este transmis consiliului de administrație al Messer SE & Co. KGaA. Implementarea sugestiilor de îmbunătățire este verificată într-un interval de timp specific prin audituri ulterioare.
La fiecare trei luni, litigiile juridice aflate în curs și amenințate/viitoare peste o anumită valoare/risc sunt interogate centralizat și conținutul este înregistrat în ceea ce privește faptele cauzei, suma în litigiu, stadiul procesului, riscul procesului. și, dacă este necesar, orice prevederi care urmează să fie create sau create.
Directorii generali / LCO și BCO sunt obligați să informeze CCO cu privire la orice suspiciune de încălcare gravă a Codului Messer. Toate procesele relevante pentru Codul Messer din cadrul companiei naționale respective sau din cadrul departamentului respectiv trebuie raportate CCO o dată pe an ca parte a unui raport de conformitate până cel târziu la 31 ianuarie pentru anul precedent.
CCO raportează Comitetului executiv al Messer SE & Co. KGaA în mod regulat și la cerere în cazuri individuale despre încălcări grave ale Codului Messer care i-au fost raportate în timp util, altfel o dată pe an.
O dată pe an, toate companiile naționale și departamentele centrale raportează faptele relevante pentru raportul de risc către VP Corporate Controlling. Acest lucru va fi discutat de consiliul de administrație al Messer SE & Co. KGaA, care poate decide asupra măsurilor ulterioare care decurg din aceasta. Consiliul de Supraveghere Messer primește aceasta și, dacă este necesar, explicații suplimentare pentru informații.
O dată pe an, Messer rezumă toate activitățile într-un raport de sustenabilitate și le certifică ca parte a Global Reporting Initiative (GRI).
Raportarea încălcărilor de conformitate și a cazurilor justificate de suspiciune
Directorii generali și managerii trebuie să își organizeze aria de responsabilitate astfel încât să raporteze de la angajați despre încălcările legii aplicabile sau ale Codului Messer („încălcări de conformitate”), precum și cazurile justificate de suspiciune le pot fi transmise oricand pentru a le raspunde cu promptitudine asigurand actiuni de remediere.
Politica de raportare și abordare a încălcărilor normelor la Messer descrie modul în care informațiile despre încălcările regulilor sau conduita necorespunzătoare pot fi raportate și cum ar trebui tratate acestea.
Există platforma avertizorilor: www.messer.ethicspoint.com,
O linie telefonică: (Numărul de telefon al țării dumneavoastră îl găsiți pe site-ul menționat mai sus.)
O adresă de e-mail disponibilă pentru rapoarte.: Compliance@messergroup.com
Ca parte a sistemului de raportare, trebuie pregătit un raport care să detalieze răspunsul la încălcările de conformitate identificate. Aceasta include o descriere a modului în care a fost investigat incidentul, determinarea consecințelor abaterii identificate și decizia privind măsurile ulterioare.
Directorii generali trebuie să ia măsurile adecvate pentru a se asigura că toți angajații sunt informați despre cum și cui trebuie raportate încălcările Codului Messer, inclusiv anunțarea publică a liniei de asistență telefonică și a adresei de e-mail de conformitate.
Bad Soden, 16 Noiembrie 2023
Messer SE & Co. KGaA
Bernd Eulitz, CEO *
Helmut Kaschenz, Chief Financial Officer *
Dr. Werner Hickel, Chief Operating Officer Asia *
Virginia Esly, Chief Operating Officer Europa *
Elena Skvortsova, Chief Operating Officer America *
* Consiliul de administrație Messer Management SE în calitate de partener responsabil personal și conducere extinsă a KGaA